دریچه منهول

تولید کننده انواع دریچه های منهول کامپوزیت، بتن پلیمری، میباشد

دریچه منهول

تولید کننده انواع دریچه های منهول کامپوزیت، بتن پلیمری، میباشد

چرا دریچه های منهول اینقدر سنگین هستند؟

پوشش منهول یکی از ویژگی های مهم سیستم های زیرساخت شهری و روستایی است. خود منهول ها دسترسی ایمن و مطمئن به سیستم های فاضلاب را فراهم می کنند و روکش ها یک لایه محافظ بین سیستم فاضلاب زیرزمینی و سطحی که همه ما تجربه می کنیم اضافه می کنند.


اگرچه ممکن است برای برنامه ریزان شهری و متخصصان لوله کشی، روکش منهول ها ذاتاً جالب باشد، اما حقایق زیادی در مورد اینکه از چه چیزی ساخته شده اند و نحوه کار آن ها وجود دارد که ممکن است افراد عادی را شگفت زده کند.


روکش منهول دقیقا چیست و چگونه کار می کند؟ در این مقاله بررسی می کنیم:


  •     پوشش منهول چه هدفی را دنبال می کند
  •     وزن روکش منهول چقدر است
  •     از چه چیزی ساخته شده اند
  •     به چه شکل هایی می آیند
  •     نکات ایمنی کلیدی هنگام برخورد با روکش منهول


کاور منهول چیست و چه کاربردی دارد؟


از زمانی که فاضلاب ما در اواسط دهه 1800 به یک سیستم زیرزمینی تبدیل شد، ما به راهی برای دسترسی به فاضلاب زیر پای خود نیاز داشتیم. روکش منهول مانعی محکم و نشکن و در عین حال قابل بلند شدن بین دنیای بیرون و ورودی سیستم های فاضلاب زیرزمینی ما ایجاد می کند. کاورهای منهول بسیار سنگین برای بلند کردن یک فرد غیرحرفه ای، یک ویژگی ایمنی، نقطه دسترسی و زیرساخت جالبی هستند که همه در یک واحد هستند.

درپوش منهول چقدر سنگین است؟


پوشش استاندارد منهول بیش از 250 پوند یا 113 کیلوگرم وزن دارد. روکش‌های منهول باید تعادل صحیحی بین سنگین بودن آن‌ها برقرار کنند تا در هنگام عبور ترافیک شلوغ از روی آن‌ها تکان نخورند یا از جایشان جدا نشوند، اما آنقدر سنگین نباشند که کارگران خدمات نتوانند به طور منطقی آنها را با قلاب منهول بلند کنند. همچنین مهم است که افراد غیرمجاز - برای مثال، گروهی از پسران نوجوان فضول - نتوانند درب منهول را بلند کرده و بدون مجوز، آموزش و تجهیزات مناسب وارد سیستم فاضلاب شوند.

درب منهول از چه چیزی ساخته شده است؟


روکش منهول معمولاً از بتن یا آهن یا مخلوطی از هر دو ماده ساخته می شود. ریخته گری روکش منهول به عنوان یک الگو برای خود پوشش استفاده می شود، به این معنی که آهن، بتن یا مخلوط در یک طرح از پیش چاپ شده ریخته می شود. در حالی که محصول نهایی واقعی بتن یا آهن است، قالب‌ها معمولاً از چوب یا آلومینیوم هستند.


پوشش های منهول به چه شکل هایی می آیند؟


اگرچه ممکن است هرازگاهی با یک درپوش منهول مربعی مواجه شوید، اکثریت قریب به اتفاق درپوش‌های منهول گرد هستند.


شاید تعجب آور باشد که دلایل مختلفی برای گرد بودن روکش منهول وجود دارد. هندسه روکش‌های منهول گرد علاوه بر اینکه به راحتی از جایی به مکان دیگر می‌چرخد، باعث می‌شود بدون نگرانی از افتادن آن‌ها در داخل سوراخ، راحت‌تر آن‌ها را در جای خود بلغزانید. با توجه به اینکه کلمه "منهول" به معنای واقعی کلمه سوراخی را توصیف می کند که افراد می توانند از طریق آن وارد سیستم فاضلاب شوند، داشتن یک پوشش دایره ای که نتواند از سوراخ بیفتد و به طور بالقوه کارگر را مجروح کند بسیار مهم است.


برای آشنایی بیشتر با دلایل گرد بودن روکش های منهول و چگونگی شکل گیری آن ها به شکل ظاهری، پست اخیر وبلاگ ما را در مورد همین موضوع بخوانید.


همچنین ممکن است متوجه شده باشید که روکش های منهول بر روی سطوح خود طرح های مختلفی دارند، شاید بسته به این که در کدام شهر هستید یا در کدام منطقه در محله خود هستید. آیا الگوهای بالای سرپوش های چاهک نماد مخفی هستند که با مکانی که در آن قرار گرفته اند صحبت می کند؟ یا کاملا تصادفی هستند؟


اگر به یک پوشش منهول با الگوی لذت بخش و اصلی، مانند یک حیوان یا یک خط افق نگاه می کنید، به احتمال زیاد به پوششی نگاه می کنید که قبل از سال 1950 ایجاد شده است. پس از سال 1950، طرح های منحصر به فرد درب منهول جای خود را به الگوی یکنواخت تر؛ جلدهایی که پس از این زمان چاپ می شوند معمولاً از یک الگوی وافل استاندارد، یک الگوی متقاطع، الگوی بافته شده یا یک الگوی دایره متحدالمرکز پیروی می کنند.


اهمیت ایمنی هنگام کار با منهول


همانطور که در بالا ذکر کردیم، وزن بسیار زیاد یک روکش منهول، کار با آن را دشوار و بالقوه خطرناک می کند. هنگام تلاش برای بلند کردن یا تنظیم ایمن درپوش منهول، به یاد داشته باشید که از تجهیزات محافظ مناسب استفاده کنید. اگر نگران زباله‌های پرتابه یا گرد و غبار هستید، این شامل پرتاب‌های نزدیک، دستکش‌های سنگین، شلوار بلند و عینک است. همچنین باید مطمئن شوید که منهولی که وارد آن می‌شوید از نظر محیطی ایمن باشد. اگر نگران شرایط جوی مانند گاز فاضلاب هستید، حتما با یک متخصص کار کنید تا مطمئن شوید که فاضلاب برای ورود بی خطر است.

علاقه مند به یادگیری سایر حقایق مفید در مورد منهول ها، سیستم های فاضلاب و لوله کشی هستید؟ برخی از مقالات دیگر ما را در صفحه وبلاگ ما مرور کنید.