دریچه منهول

تولید کننده انواع دریچه های منهول کامپوزیت، بتن پلیمری، میباشد

دریچه منهول

تولید کننده انواع دریچه های منهول کامپوزیت، بتن پلیمری، میباشد

دریچه منهول در شبکه جمع آوری فاضلاب

یکی از کاربردهای دریچه فاضلاب را می‌توان انتقال آب‌های سطحی ناشی از بارش برف و باران به داخل سیستم فاضلاب شهری دانست که به این دریچه ها، دریچه آبرو نیز گفته میشود. همچنین با استفاده از دریچه ضد سرقت می‌توان مانع ورود افراد غیر مجاز و ایجاد خرابی و یا سرقت را گرفت. با استفاده درست از این دریچه منهول، می‌توان به زیباسازی شهر و معابر نیز کمک کرد.

تاریخچه استفاده از شبکه جمع آوری فاضلاب


با پیدایش شهرها و گسترش شبکه های آبرسانی انسان برای پاکسازی و پایه نگهداری زندگی خویش پس از مصرف آب به فکر دفع پساب های به دست آمده افتاد و لازم دید پس از پیشرفت تکنیک شبکه ای آبرسانی ، ساختن شبکه های دفع فاضلاب نیز مورد توجه قرار دهد . بنابراین تفکر بیرون راندن فاضلاب از محیط زیست انسان از زمانی به وجود آمد که مردم با روش هایی آب را به صورت لوله کشی و یا کانال سازی به داخل محل زندگی و سکونتگاه های خود هدایت کردند و مجبور بودند پس از مصرف آب ، برای دفع بساب از محیط مسکونی راهکار هایی بیندیشند.

 در حفاری هایی که از منطقه چغازنبیل و پرسپولیس شده ، مشخص گردیده که ایرانیان در آن زمان از شبکه آب و کانال های دفع فاضلاب استفاده می کرده اند.

کاربرد منهول در شبکه جمع آوری فاضلاب


  1. منهول ها امکان بازرسی، تمیزکاری و نگهداری از شبکه جمع آوری فاضلاب و شستشو و حذف موادی که در آنها جمع آوری شده اند را فراهم می آورند.
  2. این سازه ها امکان اتصال فاضلابرو ها، تغییر جهت و یا هر دو را فراهم می آورند. منهول فاضلاب یک یا چند فاضلابرو که از جهات متفاوتی وارد می شوند را دریافت می کنند.
  3. منهول ها می توانند از طریق درپوش مشبک (دریچه منهول) منهول ها تهویه شوند.
  4. منهول ها لوله گذاری خطوط فاضلابرو را در طول مناسب امکان پذیر می سازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد